Casa de audit comunicaţional şi marketing strategic „Fugaşin & Partenerii” a lansat astăzi primul studiu ce măsoară interesul românilor faţă de temele „Centenar”, „Marea Unire” şi „fotograful Unirii” în mediul online cu scopul de a pune la dispoziţia opiniei publice şi a autorităţilor o serie de concluzii care să ajute la înţelegerea situaţiei şi la conturarea unor strategii care până acum au întârziat să apară.

Echipa de analiză a corelat toate ştirile apărute în ultimele 12 luni cu impactul acestora în social media şi pe bloguri, măsurând apoi interesul societăţii civile şi al autorităţilor faţă de temă independent de ştirile „oficiale”. Monitorizarea include instituţii, organizaţii neguvernamentale, persoane fizice dar şi companii private.

În ultimul an, cu toate dezbaterile publice referitoare la Centenar (articole în mass media, politicieni care trag semnale de alarmă,  edili care se plâng de bugetele tăiate etc.) media căutărilor online despre „Marea Unire”, Centenar şi fotograful Unirii la un loc este de circa 37.560 / lună.
Din care 30.530 de români sunt interesaţi lunar doar de „Marea Unire” şi subtemele conexe, în timp ce numai 5.820 sunt interesaţi de Centenar în medie pe lună. Din aceştia, 1.320 au fost interesaţi de temă doar pentru şcoală (referate, compuneri şi eseuri).


VEZI STUDIUL COMPLET AICI : CENTENARUL LA ROMÂNI. DE CE APARENT SUNTEM DEZINTERESAȚI DE SUBIECT


Raportându-ne la cei 11.000.000 de români conectaţi la internet, din analiză reiese că dacă 3 români din 1.000 sunt interesaţi lunar de tema Marii Uniri, numai 0,6 din 1.000 sunt interesaţi de Centenarul propriu zis (de 5 de ori mai puţini).

Din cei 37.560 de români interesaţi lunar de temele analizate, 1 din 50 se întreabă în plin an centenar „CÂND a avut loc Marea Unire”, în timp ce 1 din 25 de români se întreabă „CINE a înfăptuit Unirea” şi un procent similar se întreabă „CARE este semnificaţia zilei de 1 decembrie”.
Mai grav, 1 din 300 de români interesaţi de Centenar se întreabă „CÂŢI ANI sunt într-un centenar”. Un procent de 0,1% din cei 37.560 de români care caută lunar informaţii despre aceste teme nu ştiu „UNDE a avut loc Unirea de la Alba Iulia”!...
În total, 1 din 8 români care a căutat pe internet informaţii nu cunoaşte însemnătatea marelui eveniment istoric!

Este un procent normal, ţinând cont de faptul că în primele 3 luni ale anului românii au fost interesaţi conform Google Trends în ordine de de Exatlon (emisiunea difuzată de Kanal D), de Australian Open şi de Calendar Ortodox, urmate de Simona Halep.

Dacă ne referim doar la Centenar, nu la Marea Unire în general, curiozitatea românilor este clar legat de semnificaţia istorică, nu de acţiunile/activităţile/evenimentele organizate în prezent sau de semnificaţia acestui eveniment pentru România anului 2018.

SURSA : BUSSINESMAGAZINE.RO

Voteaza acest articol
(0 voturi)
100 de chipuri

Timp de un an de zile facem o radiografie a societății românești de astăzi folosind ca punct de plecare fotografierea celor mai importanți și spectaculoși români cu tehnica fotografică folosită în timpul Marii Uniri de la 1918.

Website: www.100dechipuri.ro
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…