Proiectele de Centenar dezvoltate de instituțiile statului nu s-au văzut foarte mult, însă până acum s-au remarcat câteva în zona brandurilor. În urmă cu câteva luni, Penny lansa campania 100 de ani de România, cu povești ale unor români "de-o vârstă" cu România. BRD ieșea, la început de ani, cu un spot cinematografic despre povestea fotografului Unirii.

De curând, Auchan a lansat documentarul România neîmblânzită, cu vocea lui Victor Rebengiuc, un proiect poziționat, de asemnea, în legătură cu cei 100 de ani de la Marea Unire. Un "cadou" de Centenar.

Cum s-a născut proiectul România neîmblânzită? Reprezentanți ai Graffiti BBDO - agenția care s-a ocupat de proiect și ai Auchan au vorbit pentru Paginademedia.ro despre unul dintre cele mai ample proiecte de CSR. 

Înainte de răspunsuri, câteva informații despre documentar:

Filmul, lansat la jumătatea lunii în cinematografe, a atras deja 33.000 de telespectatori în doar două weekenduri. 

Buget total: 2,5 milioane de euro, potrivit reprezentanților Auchan, din care 1,5 milioane de dolari a fost producția propiu-zisă, la care se adaugă și cheltuieli colaterale, proiectul fiind unul mai amplu. Mare partea a cheltuielilor a fost acoperită de Auchan, dar a avut și parteneri. 

Un proiect cu o mobilizare specială: 20 de cameramani au făcut 400 de ore de filmare. Au călătorit cu automobilul, avionul, barca, elicopterul, snowmobile-ul sau cu mașinuțe de golf în zone precum Parcul Național Piatra Craiului, Munții Făgăraș, Parcul Național Cozia, Delta Dunării, Histria, Parcul Național Văcărești, Peștera Urșilor, Porțile de Fier și Munții Apuseni.

 


Proiectul ”100 de chipuri românești” este o inițiativă privată, menită să marcheze printr-o serie de evenimente culturale sărbătorirea a 100 de ani de la Marea Unire de la 1 decembrie 1918. Cu prilejul Centenarului  proiectul se desfășoară timp de un an, din decembrie 2017 până în decembrie 2018 și cuprinde activități culturale, educaționale și de informare a publicului în domenii diverse precum fotografia, cinematografia și literatura. Inițiativa ”100 de chipuri românești” este împărțită în trei etape principale ce prezintă evenimentele de la 1 decembrie 1918 de la Alba Iulia într-o perspectivă istorică, le trece prin filtrul prezentului și le adaptează apoi la cerințele viitorului.

Ce a vrut clientul?

„Ceea ce ne-am dorit a fost să nutrim interesul oamenilor față de natură. Filmul este un îndemn la cunoaștere și responsabilitate. Vrem să hrănim sensibilitatea ecologică a noii generații”, spun reprezentanții Auchan, despre gândul care a stat la baza acestui proiect.

Povestea proiectului a început în 2016. Graffiti BBDO, care s-a implicat încă de la început, s-a ocupat de toate etapele pe partea de comunicare, de la naming, cercetare de piață, grafică, vizualul de promovare al filmului, comunicarea în ATL, comunicarea internă, lansarea de gală până la comunicarea „comercială” a filmului în magazinele Auchan.

Andreea Sandu, Managing Director Graffiti BBDO: 

„Proiectul a apărut în agenție în toamna lui 2016, când lucram deja pentru Auchan proiectele de CSR. La momentul respectiv ne-au spus doar„ vrem să facem un proiect special” si e drept că eu mă gândeam atunci: ce proiect poate fi așa de special să mă mai suprindă după 18 ani de comunicare. Uite că poți să mai ai suprize, atunci când auzi „Noi in 2018 vrem să lansăm un documentar lung-metraj pentru și despre natura din România.”

Despre numele producției - România neîmblânzită - șefa Graffiti spune că era important să fie folosit România în titlu. „Titlul a apărut destul de firesc după ce am cunoscut mai bine produsul, am văzut ceva cadre, am participat la niste filmări. A fost din primul set de propuneri, deși am avut mai multe seturi de căutări, acesta a părut cel mai „acasă” din prima, tuturor. Era important să avem România în titlu.”

Despre promovare: 

Pe lângă prezența în social media a filmului, documentarul are o campanie de outdoor națională, comunicare în cinematografe și în magazinele Auchan. 

Ce se va întâmpla mai departe: 

Filmul rulează in 70 de cinematografe,în toată țara și va exista o caravană care va organiza proiecții în orașe care nu beneficiază de cinematograf.

România neîmblânzită va fi și pe DVD, dar va ajunge și la nivel internațional, într-o versiune narată de actorul englez Mark Strong. 

Câteva date tehnice despre România neîmblânzită:

  • Documentarul a fost realizat pe parcursul unui an, timp în care s-au parcurs mii de kilometri și s-a filmat în 18 locuri emblematice pentru România.
  • 20 de cameramani au făcut 400 de ore de filmare. Au călătorit cu automobilul, avionul, barca, elicopterul, snowmobile-ul sau cu mașinuțe de golf în zone precum Parcul Național Piatra Craiului, Munții Făgăraș, Parcul Național Cozia, Delta Dunării, Histria, Parcul Național Văcărești, Peștera Urșilor, Porțile de Fier și Munții Apuseni.
  • Realizat cu sprijinul casei de producție britanică Off the Fence, care semnează numeroase filme pentru BBC, National Geographic și Discovery Channel, și în colaborare cu ONG-ul The European Nature Trust.
  • „O contribuție substanțială, în timpul filmărilor, au avut chiar localnicii din aceste zone. De la pădurari la oameni obișnuiți, sute de persoane au ajutat, într-un fel sau altul, la crearea documentarului”, a menționat Alex Păun.
  • Alături de aceștia, pe teren, s-au mai aflat și documentariști și oameni de știință, reprezentanți locali ai ONG-ului The European Nature Trust, precum și o serie de experți în viață sălbatică, pentru a oferi consiliere echipei de filmare. Mai mult, producția este expertizată din punct de vedere științific de către universitarul clujean Ioan Coroiu.
  • Auchan intenționează să extindă proiectul Romania neimblanzita
  • Potrivit companiei, conținutul filmului de lung metraj „România neîmblânzită” poate fi adaptat pentru a fi utilizat în școli, ca material didactic complementar. În acest sens, Auchan își propune să colaboreze cu instituțiile din învățământ pentru a dezvolta proiectul în această direcție.
  • Distribuția în cinematografe va fi asigurată de Transilvania Film, companie fondată și condusă de regizorul Tudor Giurgiu, care va organiza ulterior și o serie de proiecții în mai multe orașe în care nu există săli de cinema.
  • Având și o versiune internațională narată de actorul englez Mark Strong, filmul documentar va fi distribuit și pe plan internațional, atât în cadrul unor renumite festivaluri de film, cât și pe canale televizate, specializate în film documentar.

SURSA : PAGINADEMEDIA.RO

Voteaza acest articol
(0 voturi)
Fugașin & Partenerii

Experiența de 18 ani în promovarea proiectelor de comunicare cu bugete generoase derulate de companii multinaționale sau construirea de la zero a programelor sociale pentru diverse fundații, dar și experiența în consultanța politică sau în construirea comunităților ce se animă în jurul unei idei fac din Fugașin & Partenerii agenția de comunicare strategică potrivită pentru construirea, promovarea și gestionarea proiectului național „100 de chipuri românești”.

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…